Gabe Zichermann / Gamification.co Kurucusu
İşletmenizin sunduklarıyla ilgili heyecan verici neler var? Bunları burada dile getirebilirsiniz.
Buraya işletmenizle ilgili ilgi çekici bilgiler ekleyin.
Oyuncuları motivasyonel olarak kategorize edip isimlendirip uygun olan araştırma yöntemlerini belirlemek.
Seçilen her bir personayı 4 aşamalı 3 modlu bir yolculuğa çıkartacak adımları tasarlamak.
Oyunlaştırma kurgusunda dengeli bir duygu dağılımı için hem pozitif hem de negatif duygulara yer vermek.
52 adet oyun elementinden ihtiyacımız olanları seçerek üzerine düşüneceğimiz kartlar.
Hem içsel hem dışsal ödüllerimizi belirleyip bunların veriliş modellerini de belirlemek.
Oyunlaştırma projesinde ihtiyaçlarımıza uygun yazılımları ya da çözümleri seçmek.
Oyunlaştırma kurgumuzun hangi şartlarda hatırlatma yapacağı ve tetiklenme nasıl olacak.
Oyunlaştırma projesinin nasıl ölçümleneceği ve istatistiklerin yanında değerlendirme yaparken başarı kriterlerini uygunluğu.
TOY Oyunlaştırma modelinin altında 10 adet teori ve ünlü uzman yer almakta.
Bahçeşehir Üni. Oyun Tasarımı bölümünde geliştirilen oyunları basan oyun uzmanı matbaa tarafından baskıya hazırlandı.
TOY Oyunlaştırma modeli 10 başlıkta bir oyunlaştırma süreci tasarlamaya yarar.
TOY Oyunlaştırma Canvas'ı bu modeli bir masaüstü konabilecek business canvas'lara benzeyen bir şablonda paylaşarak herkesin deneyimlemesi amaçlanmaktır.
Bu 10 başlık altında 170 karttan oluşan Gamification Decards ise bu modele uygun oyunlaştırma kurguları çıkartmak içindir.
Bu kartları bazılarını yönergeye göre seçerek üzerine çalışmanız, bazılarında da her biri için düşünmeniz gerekmekte.
1- ) İş Hedefleri : Kurum faydasına ve insan odaklı olmak üzere 2 iş hedefi seçilmeye yardımcı olacak kart.
2-) Davranışlar : İş hedeflerine doğru akış teorisine uygun kolaydan zora davranışları listelemek.
3-)Persona : Oyuncuları motivasyonel olarak kategorize edip isimlendirip uygun olan araştırma yöntemlerini belirlemek.
4-) Oyuncunun Yolculuğu : Seçilen her bir personayı 4 aşamalı 3 modlu bir yolculuğa çıkartacak adımları tasarlamak.
5-) 8 Temel Oyun Duygusu : Oyunlaştırma kurgusunda dengeli bir duygu dağılımı için hem pozitif hem de negatif duygulara yer vermek.
6-) Oyun Elementleri : 52 adet oyun elementinden ihtiyacımız olanları seçerek üzerine düşüneceğimiz kartlar.
7-) Ödüller : Hem içsel hem dışsal ödüllerimizi belirleyip bunların veriliş modellerini de belirlemek.
8-)Teknoloji : Oyunlaştırma projesinde ihtiyaçlarımıza uygun yazılımları ya da çözümleri seçmek.
9-)Hatırlatıcılar ve Tetikleyiciler : Oyunlaştırma kurgumuzun hangi şartlarda hatırlatma yapacağı ve tetiklenme nasıl olacak.
10-) Ölçümleme ve Değerlendirme : Oyunlaştırma projesinin nasıl ölçümleneceği ve istatistiklerin yanında değerlendirme yaparken başarı kriterlerini uygunluğu.
TOY Oyunlaştırma Kartları Gamification Decards'ın Aralık 2022-Ocak 2023 döneminde Fongogo sitesinden fonlanarak fiziksel olarak basılmasını destekleyenler ve fonlama projesinde yer alan oyunlaştırma kahramanlarımız: (Alfabetik Sıralamadır)
Altuğ Öztürk
Afra ÇALIK
Ateş Evren Aydınel
Atahan Arslantaş
Betül Aras Bayır
Bilgehan Zeki Özaytaç
Cansev Çetin
Canan Yumak
Dilek Çeken
Doğancan Sökmen
Elif Pınar Kuzzu
Emre Yılmaz
Emre Üner
Emrah Kozan
Erdinc Uslu
Erkan Çamlı
Esin Çetin Özbudak
Halide Bodur
Hasan Değirmenci
Mine Güneş Kaya
Murat Erdör
Murat Mete
Mustafa Sezgin
Mutlu Peksaygılı
Neslihan Amuk
Neslihan Arslan
Nihal Uçar
Özlem Özbek
Recep Osman Circi
Rıdvan Canbaz
Rıdvan Sağlam
Sabiha Ebcim
Selame Hopurcuoğlu
Senem Aksakal
Şule Öztürk
Umur Güven
Yasemin Kuleyin
Yasemin Dinçoflaz
Zeynep Aydın
Aşağıda sorunuzun yanıtını bulamadıysanız lütfen ercanaltug@gmail.com adresine yazarak bize ulaşın akışta kalın.
Oyunlaştırma: “Oyun felsefesinin, oyunsal düşünmenin ve oyun mekaniklerinin oyun-dışı alanlarda, motivasyonu arttırmak ve kullanıcıları problem çözmeye teşvik etmek için kullanılmasıdır.”
Ercan Altuğ Yılmaz, Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik Mühendisliği mezunu. Dijital eğitim teknolojileri üzerine uzun yıllar Netron, Bilgeadam ve Turkcell Akademi’de çalıştı. Oyun tabanlı ve oyunlaştırılmış birçok ödüllü eğitim projesini de bu süreçte hayata geçirdi.
Gamification Meetup ve Gamification Hackathon isimli oyunlaştırma etkinliklerini düzenleyen
Yılmaz, dünyaca ünlü oyun tasarımcısı ve oyunlaştırma uzmanlarının yer aldığı GamFed Uluslararası Oyunlaştırma Federasyonu’nun Türkiye temsilcisi. GWC16 Gamification World Congress Madrid, Gamification Europe Brighton UK, Gamicon New Orleans USA ve Gamilearn Barcelona gibi oyunlaştırma konferanslarından davet alarak sunum yapan Türkiye’den ilk ve tek isim.Yılmaz halen Bahçeşehir Üniversitesi,ITUSEM, BAUSEM gibi kurumlarda Oyun Tasarımı ve Oyunlaştırma dersleri veriyor, girişim merkezleri Startershub, Workinton, KWORKS, Impact Hub ve İTÜ Magnet gibi kuluçka merkezlerinde mentorluk yapıyor.
“Toy Gamification Decards” için (DECA Latince 10 demek) 10 adımda “gamification design-oyunlaştırma tasarımı” yapabileceğiniz ve 170 kart adediyle Türkiye’nin ilk oyunlaştırma tasarımıdır diyebiliriz.
Toy Gamification Decards içerisinde, dünyaca ünlü oyunlaştırma uzmanlarının yer aldığı 10 adet Kahraman Kartı bulunmaktadır. Bu kartlardaki linkler üzerinden Fogg Davranış Modeli’nin tasarımcısı BJ Fogg’a, Flow(akış) Teorisi’nin tasarımcısı Mihaly Csikszentmihalyi’e, Oyuncu Tipleri’nin tasarımcısı Andrzej Marczewski’ye, Oyuncunun Yolculuğu’nun tasarımcısı Amy Jo Kim’e, Octalysis Modeli’nin tasarımcısı Yu Kai Chou’ya, The Art of Game Design’ın yazarı Jesse Schell’e, SAPS Modeli’nin tasarımcısı Gabe Zichermann’a, 4 Keys to Fun Modeli’nin tasarımcısı Nicole Lazzaro’ya, Kanca Modeli’nin tasarımcısı Nir Eyal’e ve son olarak da Oyunlaştırma Uzmanlarından Roman Rackwitz’in, oyunlaştırma hakkındaki çalışmalarına ulaşabilir, bir nevi kahramanlarımıza danışabilirsiniz.
Toy Gamification Framework Türkiye'nin Oyunlaştırma Modeli; 10 adımdan oluşan ve içeriğinde D6 Werbach, Octalysis, Hooked, User types, 4 keys 2 fun ve SAPS gibi birçok modeli barındıran açık kaynaklı bir oyunlaştırma modelidir.
TOY Oyunlaştırma modelini klasik “Business Canvas” olarak içlerine post it-not ya da seçilecek kartların konacağı tasarımdır. Toy Gamification Canvas’ın çıktısını alarak ve ilgili yerler üzerine tasarım fikirlerinizi yazarak oyunu oynayabilirsiniz.
Telif Hakkı © 2024 Gamification Cards - Tüm Hakları Saklıdır
Gamfed Türkiye 2023-2024